Terug

Manfield, onderdeel van de Termeer Groep, is een succesvolle Nederlandse schoenenretailer die staat voor stijl, klasse en kwaliteit. Hoe deel je dit merkverhaal en bijpassende inspirationele content online, als je draait op een verouderd e-commerce platform met performance problemen? Een uitdaging waar Manfield tegenaan liep. De oplossing? Een op maat gemaakt design dat inspeelt op de belangrijkste behoeften van de gebruiker, ondersteund door het nieuwe headless e-commerceplatform. 

Wat is het plan? 

De wens van Manfield was duidelijk: het nieuwe design moet het merkverhaal ademen, de branding verbeteren, de doelgroep inspireren én aansluiten op de slogan van Manfield “Style & Quality”. De uitgangspunten voor het nieuwe design: 

  • Gebruiksvriendelijk  
  • Vernieuwend 
  • Persoonlijk  
  • Conversie verhogend  
  • Spraakmakend  

Uitgangspunten voor het creatief concept  

FACTICX heeft aan Manfield laten zien hoe creatieve designoplossingen, ondersteunend aan branding en marketing, hand in hand kunnen gaan met bewezen e-commerce technieken. De flexibiliteit van het headless e-commerce platform, personalisatiemogelijkheden vanuit het CDP (Squeezely) en de laatste e-commerce ontwikkelingen zijn als uitgangspunt genomen in de conceptfase. Het creatieve concept sloot perfect aan bij de belangrijkste kernwoorden uit de briefing van Manfield: vernieuwend, persoonlijk en conversie verhogend. 

Een design dat inspireert

Een belangrijk doel van het nieuwe design is het inspireren van de doelgroep. Hoe bereik je dat? De UX/UI designers van FACTICX hebben dit goed doordacht en het design hierop aangepast. De webshop van Manfield straalt één en al inspiratie uit met sfeervolle beelden van modellen die de schoenen dragen. Daarnaast inspireert het “How to wear” contentblok op de productdetailpagina de consument door het tonen van verschillende stylingopties. Een boost voor de customer experience.

Hoe komt het design tot stand? 

Co-creatie. Een belangrijk onderdeel in deze samenwerking om tot een verbeterde branding van Manfield te komen. Tijdens verschillende samenwerksessies stonden we stil bij de doelgroep, de visie van Manfield, doelstellingen en wensen. Deze nauwe samenwerking was belangrijk om het design aan de laten sluiten op de uiteenlopende behoefte van verschillende stakeholders. De visie en marketingblik van Manfield, de creativiteit van FACTICX en de technische expertise van XSARUS vormden hierin een gouden combinatie.  

Samen verder praten?

Neem contact op met Ton, Lead Design & CX
Contact met TonJa, ik wil contact

Wat is het resultaat?

Het nieuwe design sluit aan bij de uitstraling, sfeer en beleving van Manfield. Klanten ervaren een consistent merkgevoel ongeacht waar of hoe ze in aanraking komen met Manfield. Het gevoel klopt. En dat levert zichtbare vooruitgang op. Dankzij de gebruiksvriendelijke webshop die aansluit bij de consumentverwachtingen van vandaag de dag, is er al een mooie stijging te zien in de conversie.